Koszyk
Wysyłka
Razem 0,00 zł
  • Chwilowo niedostępne
    Kaki, chińska śliwka, bogata w witaminy, pomaga zwalczać anemię, egzotyczna
    Persymona (kaki) w smaku słodka, lekko kwaskowa, bardzo aromatyczna, do sałatek i deserów
    Kaki, soczysta, w smaku przypomina śliwkę, idealna do galaretek i dżemów

Wartości odżywcze

Zawiera m.in.:

Węglowodany – 18,59 g ( w tym cukry proste – 12,53 g), błonnik – 3,6 g, minerały wapń, magnez, potas – 161 mg, witaminy C – 7,5 g, A,E,K, kwas foliowy

Kaloryczność

70 kcal / 100 g

Indeks glikemiczny

50 średni

Opis produktu

Persymona, śliwkodaktyl, hurma, chińska śliwka to egzotyczny owoc, który kształtem, czasem kolorem przypomina pomidor. Bywają odmiany ciemnoczerwone, brunatne, niemal czarne i najpopularniejsze pomarańczowo-żółte. Persymona jest drzewem długowiecznym, można spotkać nawet trzystuletnie okazy, które w dalszym ciągu owocują. Niektóre sięgają nawet 8 m. Niektóre owoce mają pestki, niektóre nie. Miąższ jest słodki, lekko twardy, przypominający w smaku śliwkę.

Pochodzenie

Pochodzi z Chin, skąd dotarła do Japonii, a dopiero w XIX w. do USA. Dzisiaj jest uprawiana też w Azji Środkowej, na południu Europy czy w Korei Południowej. 

Właściwości zastosowanie

Kaki dobrze smakuje jedzone na surowo. Żeby je zjeść należy owoc umyć, obrać ze skórki i pokroić w cząstki. Persymonę wykorzystuje się również do przygotowania galaretek, dżemów, lodów, sałatek i smoothie. Owoc jest źródłem witaminy E, przeciwutleniacza, który doskonale nawilża skórę, zapobiega tworzeniu się miażdżycy, witaminy A, która wzmacnia wzrok i chroni przed starzeniem się. Poza tym zawiera dużo błonnika zapewniającego uczucie sytości oraz witaminy C, uszczelniającej naczynia krwionośne. Wykazuje również działanie antynowotworowe, zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej, podnosi odporność organizmu. W medycynie wschodniej wykorzystuje się także liście hebanowca w celu obniżenia ciśnienia i cholesterolu. Okłady z liści hurmy kaukaskiej leczą ukąszenia i łagodzą podrażnioną skórę. Żeby twarde kaki nadawało się do zjedzenia można je zostawić w pobliżu jabłek lub bananów na kilka dni. Szybko dojrzeje, nabierze słodyczy i straci cierpkość.

Pozostałe informacje:

  • Jednostka miary (nadrzędna): szt.

Co zyskasz
stosując

  • Witamina C

    wzmacnia układ krwionośny, uszczelnia naczynia krwionośne, zmniejsza ryzyko miażdżycy, obniża ciśnienie krwi

  • Błonnik

    pozytywnie wpływa na przemianę materii i zapobiega zaparciom, pomocny w diecie dla odchudzających się 

  • Luteina

    poprawia kondycję oka i chroni przed rozwojem zaćmy i zwyrodnieniem plamki żółtej

Przepisy
  • Przepis
Ciasteczka migdałowe - półksiężyce
Ciasteczka migdałowe - półksiężyce
Trudność wykonania
Czas 35 minut + 15 minut pieczenia
Czytaj dalej
  • Przepis
Piernik z jabłkiem
Piernik z jabłkiem
Trudność wykonania
Czas 20 minut + 60 minut pieczenia
Czytaj dalej
  • Przepis
Zapiekany ryż z jabłkiem, cynamonem, miodem i orzechami
Zapiekany ryż z jabłkiem, cynamonem, miodem i orzechami
Trudność wykonania
Czas 25 minut przygotowania + 25 minut pieczenia
Czytaj dalej
  • Przepis
Ciasto marchewkowe z orzechami
Ciasto marchewkowe z orzechami
Trudność wykonania
Czas 20 minut + 55 minut pieczenia
Czytaj dalej
  • Przepis
Placuszki z cukinii
Placuszki z cukinii
Trudność wykonania
Czas 20 min + 40 min pieczenia
Czytaj dalej
  • Przepis
Flaczki z boczniaków
Flaczki z boczniaków
Trudność wykonania
Czas 25 minut + ok.45 minut gotowanie
Czytaj dalej
  • Przepis
Placki ziemniaczane z sosem pieczarkowym
Placki ziemniaczane z sosem pieczarkowym
Trudność wykonania
Czas 30 min + 40 min
Czytaj dalej
  • Przepis
Ciasto drożdżowe ze śliwkami
Ciasto drożdżowe ze śliwkami
Trudność wykonania
Czas 20 min + 1h20 pieczenia
Czytaj dalej
  • Przepis
Aksamitny sernik z owocami
Aksamitny sernik z owocami
Trudność wykonania
Czas 45 min + 60 minut pieczenia
Czytaj dalej
  • Przepis
Krem z porów
Krem z porów
Trudność wykonania
Czas 20 minut + 30 minut gotowania
Czytaj dalej
Poprzedni
Następny
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuj Więcej informacji Odrzuć