Koszyk
Wysyłka
Razem 0,00 zł

Warzywa

Świeże warzywa powinny stanowić nieodłączny składnik codziennych posiłków, warto jednak zwrócić uwagę na to, aby były to warzywa naturalne, świeże, sezonowe, również ekologiczne. Takie produkty to doskonały wybór, aby utrzymać zbilansowaną dietę, pełną witamin. Zwłaszcza, że zaleca się ich spożywanie niemalże do każdego posiłku. Według najnowszej piramidy żywieniowej należy zjadać około ½ kg warzyw dziennie. Połowę warzyw w ciągu dnia powinno się zjadać na surowo i co ważniejsze, połowa zjadanych warzyw powinna mieć kolor zielony. Zielone, zwłaszcza liściaste, zawierają dużo żelaza, kwasu foliowego i białka.Wszystkie warzywa zawierają mnóstwo wartości odżywczych: witamin, minerałów, błonnika, wody, zachowując przy tym niską kaloryczność. Ich kulinarne możliwości są nieograniczone. Dobrym nawykiem jest skropić warzywa oliwą, co pomaga dostarczać organizmowi witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak: A,D,E i K.

Można je jeść na surowo, dusić, piec, smażyć, grillować, gotować.

Im mniejsza obróbka termiczna, tym więcej wartości odżywczych pozostaje w warzywie. W naszym warzywniaku polecamy dużą różnorodność, zdrowych i świeżych warzyw przez cały rok.

Bakłażan

Hiszpania
Cena 7,50 zł

Batat

Egipt
Cena 7,50 zł

Brokuł

Hiszpania
Cena 7,50 zł

Cukinia

Hiszpania
Cena 10,00 zł

Czosnek

Polska
Cena 2,20 zł

Warzywa jako składnik codziennej diety

Świeże warzywa powinny stanowić nieodłączny składnik codziennych posiłków, warto jednak zwrócić uwagę na to, aby były to warzywa naturalne, świeże, sezonowe, również ekologiczne. Takie produkty to doskonały wybór, aby utrzymać zbilansowaną dietę, pełną witamin. Zwłaszcza, że zaleca się ich spożywanie niemalże do każdego posiłku. Według najnowszej piramidy żywieniowej należy zjadać około ½ kg warzyw dziennie. Połowę warzyw w ciągu dnia powinno się zjadać na surowo i co ważniejsze, połowa zjadanych warzyw powinna mieć kolor zielony. Zielone, zwłaszcza liściaste, zawierają dużo żelaza, kwasu foliowego i białka.Wszystkie warzywa zawierają mnóstwo wartości odżywczych: witamin, minerałów, błonnika, wody, zachowując przy tym niską kaloryczność. Ich kulinarne możliwości są nieograniczone. Dobrym nawykiem jest skropić warzywa oliwą, co pomaga dostarczać organizmowi witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak: A,D,E i K. Można je jeść na surowo, dusić, piec, smażyć, grillować, gotować. Im mniejsza obróbka termiczna, tym więcej wartości odżywczych pozostaje w warzywie. W naszym warzywniaku polecamy dużą różnorodność, zdrowych i świeżych warzyw przez cały rok.

Różnorodny i szeroki asortyment warzyw

Polecamy dużą różnorodność w naszym sklepie, zdrowych i świeżych warzyw. Zaleca się ich spożywanie niemalże do każdego posiłku, ok. ½ kg dziennie. Należy przy tym pamiętać, że połowę warzyw w ciągu dnia powinno się zjeść na surowo, a połowa zjadanych warzyw powinna mieć kolor zielony. Zielone, zwłaszcza liściaste zawierają dużo żelaza, kwasu foliowego i białka. Wszystkie warzywa zawierają mnóstwo wartości odżywczych: witamin, minerałów, błonnika, wody, zachowując przy tym niską kaloryczność. Ich kulinarne możliwości są nieograniczone. Dobrym nawykiem jest skrapiać warzywa oliwą co pomaga dostarczać organizmowi witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak: A,D,E i K. Można je jeść na surowo, dusić, piec, smażyć, grillować, gotować. Im mniejsza obróbka termiczna, tym więcej wartości odżywczych pozostaje w warzywie. Najwięcej witamin znajduje się tuż pod skórką, więc najlepiej ich nie obierać lub obierać cienką skórkę. Warzywa mogą być używane zarówno do słonych jak i słodkich potraw, np.: lodów, koktajli, ciast.

Dla zdrowia...

Ze względu na swoje wartości możemy podzielić je np. na:

  • zielone –zawierają kwas foliowy i sporo żelaza, ale też luteinę, która przeciwdziała chorobom oka, np. zwyrodnieniu plamki żółtej. Są to m.in.: szpinak, sałata, brukselka, rukola, brokuł, szparagi, cukinia,
  • żółto-pomarańczowe – wspomagają układ odpornościowy, dbają o serce i obniżają cholesterol, ich barwnik beta-karoten, chroni naszą skórę przed słońcem i starzeniem, m.in.: kukurydza, papryka, dynia, marchew, 
  • czerwone – posiadają potas, który normuje ciśnienie, antocyjany wzmacniające naczynia krwionośne i likopen opóźniający procesy starzenia. Są to m.in.: pomidory, papryka czerwona, 
  • białe – wzmacniają odporność, obniżają ciśnienie we krwi i cholesterol, działają przeciwwirusowo i przeciwbakteryjnie, np.: cebula, czosnek, por, szalotka, kalafior, pietruszka
  • fioletowe – są skarbnicą antocyjanów, przeciwutleniaczy chroniących nasze organizmy przed bakteriami i wirusami, poprawiającymi  pamięć i koncentrację. Są to m.in.: bakłażany, buraki, czerwona kapusta, czerwona cebula.

Z myślą o WASZYM zdrowiu, serdecznie polecamy warzywa w smakoszyku ...

Zaleca się ich spożywanie niemalże do każdego posiłku, ok. ½ kg dziennie. Należy przy tym pamiętać, że połowę warzyw w ciągu dnia powinno się zjeść na surowo i połowa zjadanych warzyw powinna mieć kolor zielony. Wszystkie warzywa: czerwone, pomarańczowe, żółte, fioletowe, zawierają mnóstwo wartości odżywczych: witamin, minerałów, błonnika, wody, zachowując przy tym niską kaloryczność. Ich kulinarne możliwości są nieograniczone. Dobrym nawykiem jest skrapiać warzywa oliwą co pomaga dostarczać organizmowi witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak: A,D,E i K. 

Dary ziemi mają ogromny wpływ na nasze zdrowie, kondycję i energię:

- obniżają ryzyko wielu chorób, zawierają związki o działaniu antynowotworowym,

- wspomagają odchudzanie, są w większości niskokaloryczne, korzystnie wpływają na sylwetkę i samopoczucie,

- dzięki chlorofilowi, zielonemu barwnikowi mają działanie przeciwbakteryjne, przeciwzapalne, przeciwutleniające,

- dbają o prawidłową perystaltykę jelit,

- obniżają poziom cholesterolu we krwi i dbają o serce,

- zwalniają procesy starzenia,

- podnoszą odporność.

Potwierdza to fakt, że coraz więcej ludzi przechodzi na diety wegetariańskie. Są smaczne, lekkie, zdrowe i dobre dla otaczającej nas natury.

Wszystkie te dobrodziejstwa znajdziecie w smakoszyku. Polecamy…

Smakoszyk – Twój warzywniak online z dostawą na terenie Krakowa

Nie każdy ma możliwość, aby kupować warzywa od rolnika, dlatego właśnie stworzyliśmy nasz warzywniak online. Kraków i okolice to dopiero początek naszej działalności, ale planujemy wkrótce rozszerzyć nasz zasięg tak, aby warzywa online można było kupić w jak największej ilości miejscowości. Pragniemy, żeby naturalne warzywa z dostawą do domu w okolicy Krakowa były dostępne dla każdego.

Wspieramy lokalnych rolników

Kupując u nas warzywa online, wspierasz lokalnych rolników, którzy dzięki Tobie mogą rozwijać swoja działalność. Znamy osobiście naszych dostawców, możemy więc zagwarantować, że do swoich upraw nie używają środków chemicznych. Ponadto kupując warzywa od rolnika z okolic Krakowa, nie musimy ich daleko transportować, dzięki czemu są świeże, zdrowe, naturalne. Zbierane w sezonie, w pełni dojrzałe, dostarczane do nas gotowe do spożycia, od wiosny do jesieni. Warzywa korzeniowe, bulwy, zebrane późną jesienią są wytrzymałe, dlatego można je przechowywać dłuższy czas. Żeby zachować ciągłość asortymentu wspieramy się również, poza sezonem, warzywami z krajów, w których klimat jest dużo łagodniejszy i służy uprawie gatunków takich jak cukinie, bakłażany, sałaty, kapusty, pomidory, ogórki itp. Współpraca z dostawcami zagranicznymi jest długotrwała, solidna, sprawdzona i oparta na zaufaniu. Produkty poddawane są kontroli jakości, są certyfikowane i muszą spełniać wysokie normy bezpieczeństwa żywności zanim trafią na nasze stoły.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuj Więcej informacji Odrzuć