Koszyk
Wysyłka
Razem 0,00 zł

Z beczki

Metoda fermentacji warzyw i owoców jest znana i praktykowana od wielu pokoleń. Dawniej kiszono głównie kapustę i spożywano ją w dużych ilościach, zwłaszcza w biednych, wiejskich domach. Dodawano do gotowanych ziemniaków lub grochu. Wykorzystywano do tego czasem na dwa metry wysoką, beczkę dębową. Dlatego w kiszeniu uczestniczyły całe rodziny, sąsiedzi i przyjaciele.  Kiszenie w Polsce to tradycja. Sam proces służy konserwacji produktów poprzez fermentacje mlekową. Umożliwia to spożywanie warzyw po sezonie. Kiszone zawierają więcej witamin niż surowe i są lepiej przyswajane przez organizm. Podczas tego procesu z cukrów zawartych w warzywach powstaje kwas mlekowy, który m.in. hamuje proces gnicia, ale ma też dobroczynny wpływ na układ pokarmowy. 

  • Premium
  • surprise Do zestawów
Cena 17,00 zł
  • Premium
  • surprise Do zestawów
  • vegan Vegańskie
Cena 21,00 zł

Kiszonki wpływają na:

- układ pokarmowy, poprawiając trawienie, wspomagając perystaltykę jelit,

- układ odpornościowy, pomagając w walce z infekcjami, działając na mikroflorę jelitową,

- układ nerwowy i prawidłowe funkcjonowanie mózgu,

- przeciwdziałają starzeniu się skóry,

- zmniejszają ryzyko zachorowania na nowotwory,

- zwiększają przyswajalność wapnia i  żelaza,

- obniżają poziom cholesterolu,

- regulują wchłanianie cukru we krwi.

Najwięcej korzyści przynoszą kiszonki zjadane na surowo. W kuchni polskiej bardzo często łączymy kiszonki z innymi warzywami, np. w surówkach. Ogórki kiszone są głównym składnikiem zupy ogórkowej, a kiszona kapusta, kapuśniaku, łazanek, czy farszu na pierogi.

Idealny barszcz czerwony można przygotować z kiszonych buraków lub zakwasu buraczanego. Do produkcji kiszonek potrzebna jest woda, czosnek, koper, chrzan, liść laurowy, pieprz w kulkach, ziele angielskie lub gorczyca. Wykorzystuje się również liść czarnej porzeczki lub wiśni. Żeby przyśpieszyć sam proces kiszenia można dodać kilka łyżek soku spod kiszonych warzyw z poprzedniego razu. Naczynie musi być ceramiczne, kamionkowe lub szklane. W smakoszyku polecamy również kimchi – tradycyjne danie kuchni koreańskiej podawane jako przystawka. Składa się z kiszonych lub fermentowanych warzyw i jest niskokaloryczne.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuj Więcej informacji Odrzuć